יום רביעי, 20 ביולי 2011

זרעי צ'יה והשפעה על סכרת

בס"ד
זרעי צ'יה = מרווה, מכילים יחס מאוזן בין שמנים מסוג אומגה 3 ואומגה 6, התכולה של שמנים אלה בזרעי צ'יה היא מעל 40%, המינון המומלץ לאכילת הצ'יה 12 גרם ליום, שזה בערך שתי כפות. או אם תרצו, צ'יה נמכרת באריזות 350 גרם (מתוצרת "תבואות" למשל באריזת צנצנת פלסטיק) שזה מספיק לחודש שלם, המחיר 32 ש"ח לאריזה זו בבתי טבע (הכי זול שמצאתי) שזה בערך 100 ש"ח לק"ג, אבל ניתן להשיג גם בחניות לתבלינים במחיר של 50 ש"ח לק"ג, בשקית. (אוכל לתת פרטים לפי בקשה).
מה התועלת של זרעי צ'יה?
על פי מידע שמצאתי באינטרנט, ועל פי ניסיון על גופי (אחרת לא הייתי ממליץ!)
ההשפעות הן: איזון רמת סוכר בדם, הורדת כולסטרול בדם, הרגשת שובע, הרגשת אנרגטיות וכוח לעשות דברים, ביטול עייפות.
דוגמה להשפעה הטובה: ביום צום י' בטבת שנה זו, הצום הכי קצר וקל, במשך היום מדדתי רמת סוכר בדם, וזה ירד בצורה תלולה, עד שאחרי הצהריים התקרב ל-60 מה שאילץ אותי לפתוח את הצום. לפני כחודש התחלתי להוסיף צ'יה לתפריט, ואתמול, לפני עלות השחר אכלתי כף צ'יה, עם ירקות ומוצר חלב, ואשכול ענבים. במשך היום, הלכתי לעבודה כמעט כרגיל, לא הייתי צמא בכלל -בגלל הענבים, ולא הייתי רעב בכלל - בגלל הצ'יה, ומדידת הסוכר בדם, פלא פלאים, נשאר קבוע על 101, ולא נחת לקראת סוף הצום.
בבדיקות הדם האחרונות שעשיתי לפני שבוע, כל הבדיקות כולל כולסטרול, סוכר, המוגלובין מסוכרר (H1C), וכל שאר הבדיקות הרגילות, היו בתחום הירוק, ללא שום חריגה - ברוך השם!
אני רוצה להדגיש שאני עדיין חולה סכרת, ואני לא בולע אף תרופת מרשם, אבל אני משלים ויטמינים D, C , B12, אוכל 10 גרם צ'יה, וחצי כפית קינמון (גם לאיזון לחץ דם), אני שומר על מיעוט פחמימות בארוחות (לא לחם, לא קמח, לא אורז ולא תפו"א), אני אוכל מדי פעם פחמימות במינון מצומצם, וכאשר אני מגזים, רמת הסוכר מזנקת לכוון 200.
קראתי על כך, וכדאי לבדוק:
שיטה לדיאטה טובה וקלה לביצוע:
לאכול פחמימות רק בארוחה אחת ביום, בשעה קבועה פחות או יותר, כאשר שליש מהארוחה פחמימות, שליש חלבונים ושומנים ושליש ירקות. במשך שאר היום אפשר לאכול הכל חוץ מפחמימות.
פחמימות = לחם, מוצרים על בסיס קמח, תפו"א, אורז וכדומה, לסוכרתיים רצוי להמנע מתפו"א ולהעדיף מוצרי קמח מלא.
חלבונים = ביצים, בשר, עוף, דגים, מוצרי חלב.
ירקות = כל הסוגים, מבושלים או טריים, לסוכרתיים - לא תפו"א!
שומנים = שמן זית, חמאה, רצוי למעט במרגרינה ובעיקר לסוכרתיים! בורקס ובצק עלים מחוץ לתחום בהחלט.

אני מקווה שההצעות שלי עוזרות לקוראים
ואני מאחל רפואה שלימה לכל חולי ישראל באשר הם.
תודה

2 תגובות:

בדיקת דם אמר/ה...

ההצעות שלך מאוד עזרו לי בקבלת המשך ההחלטות שלי. רציתי רק לדעת מהו טווח המחירים של זרעי הצ'יה בשוק ? מאחלת לך ולשאר בית ישראל רק בריאות ואושר. כל טוב.

אנונימי אמר/ה...

בס"ד
שלום,
מחירי צ'יה מופקעים אפשר למצוא באינטרנט ובחנויות טבע ו"אורגני"
מחירים סבירים אפשר למצוא בחנויות תבלינים פשוטות,
לא לשלם יותר מ-60 שקל לק"ג!
אני קונה אצל ספק התבלינים שלי בפחות מזה.
אם אתם באיזור המרכז אוכל להפנות אתכם אליו.
בברכת כל טוב
ובריאות שלימה לכל חולי עם ישראל