יום חמישי, 7 באוקטובר 2010

סיכום מידע בנושא סכרת

בס"ד
ברחבי האינטרנט מפוזר מידע רב בנושא סכרת, ומאז נתגלה לי שאני חולה סכרת חיפשתי, קראתי, ואספתי חומר רב בנושא - ועדין אני לא מגדיר עצמי מומחה לנושא. אנסה לתמצת התרשמות שלי, והמעיין יחליט מה לעשות עם תמצית זו.
א. כל חולה סכרת מסוג 2, יש לו סיבה משלו שגורמת למחלה, לכן גם התרופה עבורו תהיה מיוחדת עבורו. תרופה שעובדת טוב על חולה אחד, יכולה לא להועיל או אפילו להזיק לחולה אחר - זה מנסיון בדוק. לדוגמה: התפרסם מחקר שויטמין E מועיל לחולה סכרת. אני אישית מוסיף לתפריט שלי ויטמין E 400 יחידות בין לאומיות ליום, וזה מועיל לי, המלצתי לחברים, ולהם זה הזיק!
ב. חולי הסכרת סוג 2 סובלים מחוסר בחומרים נוגדי חימצון (אנטי אוקסידנטים) לכן הם צריכים להוסיף כאלה לתפריט. למשל ויטמין C, ויטמין E, קקאו (לא אבקה למשקה בסגנון שוקולית שמכילה לפחות 80% סוכר), יין אדום יבש או חצי יבש (לשים לב לתכולת הערך הקלורי של היין, בסביבות 70 קלוריות ל100 מ"ל זה טוב, יין מתוק מגיע ל140 קלוריות, ההפרש זה סוכר נטו) לא יין לבן כי אין בו את נוגדי החימצון.
ג. סירה קוצנית - תמצית של שורשי הצמח הועילו לי מאוד, מומלץ, המבחן ליעילות הוא פשוט, לא צריך למדוד סוכר בדם. אחרי ארוחה דשנה, חולי סכרת כמוני, מרגישים עייפות, ונרדמים מיד ברגע שמקבלים אישור לעזוב את השולחן, לאחר כוס של תמצית של סירה קוצנית העייפות נעלמת, אפשר לקרוא, ואפשר להשאר ערים זמן רב אחרי הארוחה. הסוכר בדם יורד מהר יותר לערך הממוצע, בערך אחרי שעתיים עד שלוש שעות, תלוי בהפרזה במרכיבי הארוחה. אפרופו סירה קוצנית, יש מישהוא בצפון הארץ שמשווק דרך האינטרנט, תמצית של סירה קוצנית, לחולי סוכרת - לא מינה ולא מקצתה - הוא מוכר שמן (אני מקווה שזה שמן זית) בבקבוקון של 150 מ"ל, וטוען שיש בזה תמצית של סירה קוצנית - קניתי, לי ולשני חברים, (150 ש"ח לבקבוק) - לא הועיל לאף אחד כלום. הטעם הוא של שמן, הצבע הוא של שמן. לתמצית של שורשי הסירה הקוצניצ יש צבע אדמדם, וטעם מריר.
למי שרוצה לנסות, סירה קוצניצ זה צמח נפוץ מאוד עד כדי מטרד, בכל חלקי הארץ ההרריים, מרמת הגולן ועד להרי הנגב, בהרי הכרמל, יהודה ושומרון, בכל הגליל. קל מאוד לזיהוי, והוא לא צמח מוגן. צריך לעקור את הצמח, לגזום את החלק העליון, לקצוץ את השורשים, ולשמור עד לבישול. להכנת תמצית, אני מצאתי שהכי קל זה בסיר לחץ, ממלאים שורשים קצוצים בסיר בלי לדחוס מכסים במים, לא לעבור את קו המכסימום של הסיר, להרתיח, לבשל על אש קטנה בלחץ של הסיר למשך שעה עד שעה וחצי, להניח להתקרר, לסנן את המים דרך בד, למלא בקבוקים ולשמור בקרור אם רוצים לשמור יותר משבוע. לשתות כוס אחת אחרי כל ארוחה בבוקר בצהרים או בערב. אם הטעם מריר מדי, אפשר לדלל את הכוס פי שניים או יותר לפני ששותים, אפשר להוסיף מעט ערק או יין או מיץ אשקוליות דיאט (של קריסטל הוא טוב כי הוא מכיל ממתיק סוכרלוז), בבישול ללא סיר לחץ צריך לבשל שלוש שעות לפחות. לפי בדיקה שלי הבישול הוא חלק מהכנת התמצית, זה לא רק להוציא חומר מהשורש, אלא החומר עובר תהליך שמשנה את הצבע שלו בבישול מוורוד לאדום, אם התמצית לא אדומה אז היא לא מועילה!
ד. עלי זית - כרגע אני בשלבי ניסוי של התמצית, מר יותר משורש של סירה קוצנית, כשיהיה מה לדווח, נדע.
ה. שימו לב שכל הדווחים על מחקרים של תרופות מדברים על ניסוי בבני אדם, מדברים על סטטיסטיקה. אבל כשחולה מחפש תרופה, זה לא עוזר לו אם התרופה יעילה ל99% מהאוכלוסיה, אם הוא שייך ל1% שהיא לא מועילה להם, אז התרופה היא 100% לא טובה בשבילו! לכן כל חולה צריך להיות עירני לגבי מה הוא מקבל מהרופא ולכמה זמן ובאיזה מינון, ומה תוצאות בדיקות המעקב, ואיך להתייחס לתוצאות. למשל אחת מבדיקות המעקב היא ויטמין B12 , בבדיקה האחרונה שלי נמצא ערך נמוך, הרופאה לא הגיבה. בדקתי באינטרנט וגיליתי, שהתרופה הנפוצה לסכרת, מטפורמין (גלוקופג') גורמת להעלמות של הויטמין החיוני הזה, שאלתי את הרופאה והיא מיד רשמה לי כדורי ויטמין במינון מוגבר לחודשיים ואחר כך במינון נמוך קבוע. דרך אגב שמתי לב שלאחרונה אני נוטה לשכוח מילים, שמות ודברים אחרים, ואני לא יודע אם זה בגלל הגיל או בגלל חוסר בויטמין B12.
עד כאן להיום
רפואה שלימה לכל חולי עם ישראל
יורם

2 תגובות:

בועז אמר/ה...

יורם יקר
האם נבדקה מידת הרעילות של הסירה הקוצנית ? האם נערכו מחקרים מסודרים בנושא ?
להמליץ על כל מיני פטנטים זה נהדר אבל צריך לנהוג זהירות מופלגת במה שמכניסים לגוף.
יש צמחים שצורכים אותם אלפי שנים ללא בעיה כמו סטיביה, מה המצב לגבי הקוץ שלך ?
בועז

yoram אמר/ה...

בס"ד
שלום בועז,
לא מצאתי מחקרים לגבי הרעילות של סירה קוצנית, גם לא לגבי רעילות של בננות, או מלפפונים.
מחקרים מסודרים לגבי הפעילות כטיפול בסוכרת, יש. תרצה אוכל לשלוח לך, יש חוקרת המכללת אריאל שעובדת על הנושא.
סירה קוצנית מוכרת כתרופה לסכרת בקרב אוכלוסיות רבות במזרח התיכון, כמו הבדווים בנגב ועוד, לא שמענו על אף מקרה של אדם שהגיע לבי"ח אחרי ששתה תמצית של שורש סירה קוצנית.
סטיביה לא מטפל בסכרת, זה בסך הכל ממתיק, תחליף טוב לסוכר.
לגבי טיפול בשורשי סירה קוצנית, אני שותה את התמצית, שאני מכין, ואני מרגיש עם זה מצויין, אם זה ירפא את הסכרת שלי, אני לא יודע, אני מקווה שכן.
אם זה יכול לעזור לחולי סכרת אחרים, כמו שכתבתי, כל מקרה צריך להבדק לגופו, מה שטוב לאחד יכול להזיק לאחר, אם לא תנסה לא תדע, ואף אחד אחר לא ינסה בשבילך.
אני לא מוכר שורשים או תמציות של סירה קוצנית, ואין לי שום רווח מזה שאתה או אדם אחר ינסה. אבל אם מישהו ינסה ויספר לי כיצד הגוף שלו מגיב, אני אשמח לתת לו במה לפירסום. ואם יהיו הרבה אנשים כאלה אז לא צריך מחקר נוסף.
אם תרצה עזרה במידע או בהשגת שורשים של סירה קוצנית, אשמח לנסות, זה בחינם.
תודה
יורם