יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

הקשר בין סכרת להשתנה מרובה

בס"ד
לפני שגיליתי שאני חולה סכרת, התחלתי לסבול מהליכה לשירותים לעיתים קרובות ביותר, ממש כל רבע שעה.
אחרי שהפנמתי שאני חולה סכרת, והתחלתי לבלוע כדורים, להוריד צריכת פחממות, ולאזן בצורה מסויימת את רמת הסוכר בדם, תכיפות התופעה ירדה. אבל לא מספיק.
למשל אחרי ארוחה מלאה, כמו בשבתות, התופעה מתגברת עד כדי קימה בלילה 4-5 פעמים לצורך העיניין.
להפתעתי, מיד עם התחלת השתיה של תמצית שורשי סירה קוצנית, התופעה נעלמת. אחרי ארוחה כבדה של ערב שבת, שכוללת גם שתיה מרובה וגם פחמימות, אין עייפות שמחייבת ללכת לישון מיד, ואין ריצת אמוק לשירותים כל רבע שעה. אפשר בנחת להשאר ער עוד שעה, להתפנות, וללכת לישון עד הזריחה, ממש עונג שבת.
ביציאה לנסיעות ארוכות ובינוניות, אחרי סירה קוצנית, אין צורך לעצור בכל תחנת דלק בדרך (לפעמים גובל באי נעימות, ובלחץ פנימי,  כמו לחפש מפתח לשירותים אצל המוכרת בחנות התחנה, כפי שנהוג בכמה מקומות).
היום למשל, נסעתי לצורך עבודה, נסיעה ארוכה, יצאתי בשעה 8 בבוקר, כמובן אחרי ביקור בשרותים לפני היציאה מהבית, נסעתי ברצף עד השעה 11, מבלי לחפש תחנת עצירה, הגעתי ליעד והתחלתי לעבוד, מבלי לעלות לקומה שניה לשירותים, ורק בשעה 12 עליתי לביקור בקומה 2, בלי פניקה ובלי לחץ. הביקור הבא בחדר הקטן היה רק בשעה 4 וחצי, אחרי נסיעה ארוכה ורצופה חזרה, ושוב בלי פניקה.
למי שסובל מסכרת ומתופעה דומה - בחלק גדול מאוד מהמקרים זה הולך יחד, אני ממליץ לנסות כוס אחת של תמצית סירה קוצנית, זה בחינם, וזה עובד מהפעם הראשונה, תשאלו את מי שכבר טעם.
רפואה שלימה לכל חולי עם ישראל
יורם

אין תגובות: